මූලෝපායික කළමනාකරණය මූලිකවම සංවිධානයක මූලෝපායයන් හඳුනා ගැනීම සහ විස්තර කිරීම අඛණ්ඩව ක්රියාවලියකි. එමගින් කළමනාකරුවන් භාවිතා කරන්නේ වඩාත් කාර්යක්ෂමතාවය හා තරඟකාරී වාසි ලබා ගැනීම .
උපායමාර්ගික කළමණාකරනය ව්යාපාරයට සමස්ත මග පෙන්වීම සපයන අතර ආයතනයේ අරමුණු නිශ්චිතව දැක්වීම, මෙම අරමුණු සාක්ෂාත් කර ගැනීම සඳහා සැලසුම් කර ඇති ප්රතිපත්ති සහ සැලසුම් සකස් කිරීම හා පසුව සැලසුම් ක්රියාත්මක කිරීම සඳහා සම්පත් වෙන් කිරීමකි. විද්වතුන් සහ පුහුණු කළමණාකරුවන් විසින් සංකීර්ණ පරිසරයන් සහ තරඟකාරී ගතිකතාවන්හි සන්දර්භය තුළ උපායමාර්ගික තීරණ ගැනීම සඳහා විවිධාකාර ආකෘතීන් සහ රාමු සකස් කර ඇත.
මයිකල් පෝටර් මූලික මූලෝපාය තුනක් හඳුනාගනියි:
unique and valuable [market] position
what not to do
fit
කළමනාකරණ න්යාය හා භාවිතය තුළ මූලෝපායික කළමනාකරණය සහ මෙහෙයුම් කළමනාකරණය අතර තවත් වෙනසක් දක්නට ලැබේ. මෙහෙයුම් කළමනාකරණය මූලිකවම අවධානය යොමු කරන්නේ සංවිධානයේ මූලෝපාය විසින් සකස් කර ඇති සීමාවන් තුළ කාර්යක්ෂමතාව සහ පාලනය කිරීමයි.
SWOT
SWOT විශ්ලේෂණය (හෝ SWOT ආකෘතිය) යනු ව්යාපාරයක් හෝ ව්යාපෘති සැලසුම්කරණය සම්බන්ධ ශක්තීන්, දුර්වලතා, අවස්ථාවන් සහ තර්ජන හදුනා ගැනීම සඳහා පුද්ගලයෙකු හෝ සංවිධානයක භාවිතා කිරීමට උපාය මාර්ගික සැලසුම් ක්රමයකි. ව්යාපාර අරමුණු හෝ ව ාපෘතිෙය් අරමුණු නිශ්චිතවම සඳහන් කිරීමට අරමුණු කරෙගන එම අරමුණු සපුරා ගැනීම සඳහා හිතකර හා අවාසිදායක අභ්යන්තර සහ බාහිර සාධක හඳුනා ගැනීමයි. SWOT විශ්ලේෂණයෙහි පරිශීලකයන් athara බොහෝ විට මෙම kramaya ප්රයෝජනවත් වන අතර ඒවායේ තරඟකාරී වාසි හඳුනාගැනීම සඳහා එක් එක් කාණ්ඩය සඳහා අර්ථාන්විත තොරතුරු උත්පාදනය කිරීම සඳහා ප්රශ්න අසනු ඇත.ශක්තීන් හා දුර්වලතා නිතරම අභ්යන්තර වශයෙන් සම්බන්ධ වන අතර අවස්ථා සහ තර්ජන සාමාන්යයෙන් පාරිසරික ස්ථානගත කිරීම කෙරෙහි අවධානය යොමු කෙරේ.
Strengths
Weaknesses
Opportunities
Threats
No comments:
Post a Comment