මානව සම්පත් කළමනාකරණය - Human Resource Management

Introduction

මානව සම්පත් කළමනාකරණය යනු සේවා යෝජකයාගේ උපාය මාර්ගික අරමුණු සහ අරමුණු සපුරාලීම සඳහා සේවක කාර්ය සාධනය උපරිම කිරීම සඳහා නිර්මාණය කරන ලද deyaka මෙහෙයුම් කටයුතු වේ. එය බඳවා ගැනීම් ක්රියාවලිය, සේවකයින් තෝරාගැනීම, නිසි නැඹුරුවීම, මෙහෙයවීම සහ පුහුණු කිරීම සහ නිපුණතා සංවර්ධනය කිරීම. මානව සම්පත් කළමනාකරණය වේගයෙන් වර්ධනය වන ක්ෂේත්රයට අදාළ ක්රමවේදයන් විස්තර කරන කෙටි හැඳින්වීමේ නිබන්ධනයක් මෙය වේ. ඊට අමතරව, ශ්රම බලකාය විවිධත්වය සහ මානව සම්පත් කළමනාකරණයට මුහුණදීමට ඇති ප්රධානතම අභියෝගයන් අප මුහුණ දෙන ගැටළු පිළිබඳවද පැහැදිලි කරයි.



 ව්යාපාර උපායමාර්ග සමඟ මානව සම්පත් උපාය මාර්ග  - HR Strategy with Business Strategy

මානව සම්පත් කළමනාකරණය යනු ජනතාව සහ සංවිධාන එකට එක් කිරීමයි. ඒ එක් එක් අරමුණ හා අරමුණු සාක්ෂාත් කර ගැනීමයි. මෙම පරිච්ඡේදයේ දී, මානව සම්පත් කාර්යයන් සංවිධානයක සමස්ත ව්යාපාර මූලෝපාය සමග නිසි ලෙස සමපාත වීම සහතික කිරීම කොතරම් වැදගත්ද යන්න පිළිබඳව අපි සාකච්ඡා කරමු.
ව්යාපාර උපාය මාර්ග සමග HR උපාය මාර්ග ඒකාබද්ධ කිරීම

වර්තමානයේ මානව සම්පත් දෙපාර්තමේන්තු සමාගම්වල වඩා නිශ්චිත, මූලෝපායික භූමිකාවක් ඇති අතර, මානව සම්පත් උපාය මාර්ගයේ තීරනය බලපායි. සම්පූර්ණ ව්යාපාර උපාය මාර්ගික කොටසක් ලෙස මානව සම්පත් දෙස බලමු.
ව්යාපාර උපාය මාර්ග ලෙස මානව සම්පත් උපාය මාර්ග
සාර්ථක ව්යාපාර හිමිකරු දෙදෙනා අතර ශක්තිමත් සම්බන්ධතාව තේරුම් ගනී. ව්යාපාරයක ආයු කාලය සහ සාර්ථකත්වය සඳහා ප්රගතිශීලී මානව ප්රාග්ධනය අත්යවශ්ය වේ.

මානව සම්පතෙහි කාර්යක්ෂමතාව වැඩිදියුණු කිරීම සඳහා මානව සම්පත් විශේෂඥයන් සමඟ විධායක නිලධාරීන් කණ්ඩායම් නායකත්වය දෙන අතර, මානව සම්පත් සහ සම්පුර්ණ ව්යාපාර කටයුතු සඳහා අනුපූරක අරමුණු වැඩිදියුණු කිරීමට අද දින මානව සම්පත් උපාය මාර්ග ඇතුලත් වේ.
මානව සම්පත් උපාය මාර්ග හා ව්යාපාර ඵලදායිතාව

මානව සම්පත් දෙපාර්තමේන්තුවේ බඳවා ගැනීම් හා තේරීම් ක්රියාදාමය ඵලදායී ශ්රම බලකායක් නිර්මාණය කිරීමෙහිලා වැදගත් ය. ශ්රම බලකායක් සේවකයින්ගේ රැකියා තෘප්තියේ සහ රැකියා සුරක්ෂිතභාවය රැක ගැනීම සඳහා ව්යාපාරික අරමුණු සාක්ෂාත් කර ගැනීමට සහාය වන ශ්රම බලකායක් බවට පරිවර්තනය කරයි.
මානව සම්පත් හා ව්යාපාර උපාය මාර්ගයට බලපාන ප්රවණතා

වර්තමානයේ, HR තාක්ෂණයන් ව්යාපාරයේ වඩාත් පුළුල් අවශ්යතාවයන් කරා ව්යාප්ත කරමින් ඒකාබද්ධ ගනුදෙනු සඳහා මූලික අංගයන් බවට පරිවර්තනය කර ඇති අතර, මූලික ගනුදෙනු වලට වඩා බෙහෙවින් සහාය දක්වමින්, අනාගතය සඳහා මානව සම්පත් හා ව්යාපාර න්යායපත්රය ඉදිරියට ගෙන ඒම සඳහා සංයුක්ත එන්ජිමක් බවට පත්විය හැකිය.

මානව සම්පත් තොරතුරු පද්ධතිය (HRIS) කාර්ය සාධනය කළමනාකරණය, බඳවා ගැනීම්, තෝරාගැනීමේ ප්රගතිය සඳහා අත්යවශ්ය වේ. අපේක්ෂකයින් ප්රතික්ෂේප කිරීම, ඔවුන්ගේ උසස්වීම් හා පෝස්ට් ආදියෙහි එය ද වැදගත් භූමිකාවක් ඉටු කරයි.


HRM Planning මානව සම්පත් සැලසුම HRP

මානව සම්පත් සැලසුම (HRP) යනු සංවිධානයක මානව සම්පත්වල අවශ්යතා සපුරාලීමේ ක්රියාවලියකි. පවත්නා මානව සම්පත ඔවුන්ගේ රැකියා සඳහා සුදුසු වන්නේ කෙසේ ද යන්න මෙහි අරමුණ වේ.

මේ අනුව, එය සංවිධානයක මානව සම්පත් ධාරිතාවය තුළ සන්දර්භය තුළ ඉල්ලුම සහ සැපයුම පිළිබඳ මූලික ආර්ථික සංකල්පය මත අවධානය යොමු කරයි.
HRP සංරචක

මානව සම්පත් සැලසුම් කිරීමේ අංගයන් පහත දැක්වේ.
වත්මන් මානව සම්පත් සැපයුම

නිපුණතා, කුසලතා, හැකියාවන්, සුදුසුකම්, අත්දැකීම්, වයස, සේවා කාලය, කාර්යසාධනය ඇගයීම, තනතුරු, ශ්රේණි, වන්දි, ප්රතිලාභ, ආදිය සම්බන්ධයෙන් සංවිධානයේ මානව සම්පත් ශක්තිය පිළිබඳ පුළුල් අධ්යයනයක් අවශ්ය වේ.

මෙම අදියරේදී විවිධාකාර ව්යාපාරික ක්රියාවලියන් සඳහා තීරණාත්මක ලෙස මානව සම්පත් ගැටළු සහ මූලික ශ්රම බලකා හැකියාවන් තේරුම් ගැනීමට කළමනාකරුවන් සමඟ පුළුල් සම්මුඛ සාකච්ඡා පවත්වනු ලැබේ.
අනාගත මානව සම්පත් ඉල්ලුම

අනාගත මානව සම්පත් ඉල්ලුම තෝරා ගැනීමේදී සැලකිලිමත් වන, දොට්ට දැමීම්, කල් ඇති පුරප්පාඩු, විශ්රාම ගැන්වීම්, උසස්වීම්, පූර්ව ස්ථම්භ මාරු කිරීම් වැනි සියලු HR විචල්යයන් සලකා බලනු ලැබේ. තවද තරඟකාරී සාධක, ඉල්ලා අස්වීම්, හදිසි ස්ථානමාරු කිරීම් හෝ සේවයෙන් පහ කිරීම වැනි නිශ්චිත නොදන්නා ශ්රම බලකාය තාවකාලිකව ද විශ්ලේෂණය කිරීමේ විෂය පථයට සම්බන්ධ වේ.
ඉල්ලූම අනාවැකි

ශ්රම බලකාය ඉල්ලුම ප්රක්ශේපණය ආයතනික ඉලක්කවලට අනුකූල වන පරිදි ව්යාපාරයේ මූලෝපාය හා අරමුණු දිගුකාලීනව වටහා ගැනීම වැදගත් වේ.
මානව සම්පත් උපාය මාර්ග හා ක්රියාත්මක කිරීම

මූලාශ්ර උපාය මාර්ග හා ක්රියාවට නැංවීම, සේවකයින්, නැවත ස්ථානගත කිරීම, කුසලතා අත්පත් කර ගැනීම, බඳවා ගැනීම් හා බාහිරකරණය කිරීම, කුසලතා කළමනාකරණය, පුහුණු කිරීම සහ පුහුණු කිරීම සහ ප්රතිපත්ති සංශෝධනය කිරීම සම්බන්ධ කර ගත හැකිය. එම සැලසුම් ක්රියාත්මක කිරීමෙන් ක්රියාවලිය කාර්යක්ෂම හා කාර්යක්ෂම කිරීමට පියවර ගන්නා ලෙස කළමනාකරුවන් විශ්වාසය තබා ගැනීම සිදු කරයි.

Talent management - දක්ෂතා කළමනාකරණය

දක්ෂතා කළමනාකරණය මගින් ඉහළ කුසලතා සපිරි සේවකයින් ආකර්ෂණය කර ගැනීම, නව කම්කරුවන් ඒකාබද්ධ කිරීම සහ වත්මන් හා අනාගත ව්යාපාරික අරමුණු සපුරාලීම සඳහා වත්මන් කම්කරුවන් වැඩිදියුණු කිරීම සහ රඳවා ගැනීම.



දක්ෂතා කළමනාකරණය

රැකියාව සඳහා අවශ්ය සියලු දක්ෂයින් රැස් කරවා ගැනීමෙන් අනතුරුව, අප ඒවා හැසිරවිය යුතුය. දක්ෂතා කළමනාකරණය කිරීමේදී සිදු කළ යුතු මෙහෙයුම් නියම කිරීමකින් තොරව මෙය සිදු කළ නොහැකිය. මානව සම්පත් කළමනාකරණ හා අනෙකුත් දෙපාර්තමේන්තුවල සහාය ඇතිව සංවිධාන කළ යුතු විවිධ කාර්යයන් පහත දැක්වේ.

     කුසලතා අවශ්යතා විශ්ලේෂණය
     දක්ෂතා සම්පත් හෝ මූලාශ්ර වෙන් කිරීම
     සංවිධානය කෙරෙහි කුසලතා බලපායි
     ගෘහස්ථ හෝ බාහිරින් ලබාගත් හැකියාවන් බඳවා ගැනීම හෝ නාමකරණය කිරීම
     සටන්කාමී වැටුප් හෝ වෘත්තීය ගාස්තු කළමනාකරණය කිරීම
     දක්ෂතා සංචිතයේ පුහුණුව හා ප්රගතිය
     කුසලතා පරීක්ෂණය
     වෘත්තීය සහ සෞභාග්ය සැලසුම්කරණය
     රඳවා ගැනීමේ කළමනාකරණය

දක්ෂතා කළමනාකරණය හෝ මානව ප්රාග්ධන කළමනාකරණය යනු කාර්යසාධනය සහිත කාර්යසාධනයක් සහිත ව්යාපාරික අරමුණු සාක්ෂාත් කර ගැනීම සඳහා කුසලතාවන් සැලසුම් කිරීම, අත්පත් කර ගැනීම, සංවර්ධනය කිරීම, රඳවා තබා ගැනීම සහ කුසලතා වර්ධනය කිරීම කළමනාකරණය කරන ව්යාපාරික භාවිතයන් සමූහයකි.


තව කොටසකින් හමුවෙමු















No comments:

Post a Comment